Hairsalon at home, Cork City en Waterford - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Floor Schelvis - WaarBenJij.nu Hairsalon at home, Cork City en Waterford - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Floor Schelvis - WaarBenJij.nu

Hairsalon at home, Cork City en Waterford

Door: Floor Schelvis

Blijf op de hoogte en volg Floor

08 Februari 2017 | Ierland, Waterford

Hoi allemaal,

Hierbij alweer mijn tweede reisverslag. De tijd gaat erg snel hier!
De dag nadat we naar de Comeragh Mountains zijn geweest ben ik erg verkouden geworden. Dit was wat minder leuk, bijna alle internationale studenten die in dit appartementencomplex verblijven zijn deze week verkouden geworden... Een paar dagen later voelde ik mij gelukkig wat beter.

Dinsdag werd er een International Student Meet Up georganiseerd in een pub in de stad. Hier leerde ik ook een Braziliaans meisje kennen, zij zit hier al voor haar tweede semester en ze studeert ook rechten! De meeste Erasmusstudenten studeren hier Business, dus ik vind het erg leuk om te weten dat ik niet de enige rechtenstudent ben!

Woensdag is het studentenavond dus zijn we naar de bioscoop geweest: La la land. Ik bedacht me dat dit de eerste keer was dat ik naar een film ging zonder Nederlandse ondertiteling, maar het was goed te volgen hoor ;)

Donderdag hebben we weer een internationale food party gehouden. Dit keer heeft Melissa uit Canada 'fries with gravy' gemaakt. Heel lekker! Ik heb ook wat Finse woorden geleerd. 'Hallo' is 'Morro'. En 'Hoi' is 'Mooi' :)

Toen ik thuis kwam na een saaie vrijdag op school (de docent leest alleen wetsartikelen voor van de PowerPoint...) was ons appartement omgetoverd tot een soort kapsalon. Een aantal meiden zochten naar een goede kapper die hun haar zou kunnen kleuren, maar dit bleek nog moeilijk te zijn. Toen heeft Marleen aangeboden om een aantal meiden te knippen en hun haar te kleuren. Mijn kapsel is niet veranderd, maar het was heel gezellig!

Zaterdag ben ik met Rosanne, Marleen, Laura, Melissa en Konsta naar Cork geweest. Na een busreis van ongeveer twee uur konden we de stad gaan verkennen. Nadat we wat gegeten hadden op 'The English Market' zijn we gelijk doorgegaan naar de toeristinformation. Hier zijn we op het idee gekomen om een oud fort te bezoeken. Een mooi fort met een prachtig uitzicht! Daarna wilden we heel graag een oude gevangenis bezoeken. Deze was heel mooi opgezet met allemaal poppen, net of het gebouw op dit moment nog werd gebruikt als gevangenis!
Nadat we een half uur hadden gezocht naar dat éne souvenirwinkeltje waar we graag heen wilden, vond de enige jongen in het gezelschap het nu wel echt tijd voor een biertje. We hebben een hele gezellige pub (met Ierse live muziek) gevonden en daar als afsluiter van de dag fish en chips gegeten.

Het volgende weekend hadden we besloten om onze 'eigen stad' is te verkennen. Onze ouders komen binnenkort en het is wel leuk als we hen de highlights van de stad kunnen laten zien. We hebben de Reginald's Tower beklommen en we hebben een art gallery bezocht. Toen we thuis kwamen, kwamen Rosanne en ik erachter dat we een nieuw kamergenootje hebben: Jasper uit België. Hij praat ook Nederlands, dus we kunnen nog steeds Nederlands praten binnen ons appartement. Niet zo goed voor ons Engels, maar wel heel makkelijk :)







  • 09 Februari 2017 - 00:35

    Cassandra Schelvis :

    Wat een leuk verslag weer Floor. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier met papa en mam a

  • 10 Februari 2017 - 14:54

    Yvonne :

    Wat fijn floor dat je het zo naar je zin hebt.
    En wat leuk dat je ouders langs komen en je ze mooie dingen kunt laten zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Hoi allemaal, Welkom bij mijn blog. Ik ga proberen zo veel mogelijk verslagen te schrijven over mijn ervaring als Erasmusstudent in Ierland. Floor

Actief sinds 01 Jan. 2017
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 5704

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Studeren in Waterford

Landen bezocht: