Februari - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Floor Schelvis - WaarBenJij.nu Februari - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Floor Schelvis - WaarBenJij.nu

Februari

Blijf op de hoogte en volg Floor

09 Maart 2017 | Ierland, Waterford

Hoi allemaal!

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets geschreven heb, dus het wordt weer eens tijd :)

Volgens mij had ik dit nog niet verteld. Maar op maandag- en dinsdagavond doe ik nu volleybal. Dit gaat van school uit, de school heeft een net nieuwe eigen sportarena aan de rand van Waterford. Hier moet ik natuurlijk wel even gebruik van maken!
De volleybalclub is toegankelijk voor alle WIT studenten, maar we zijn alleen met Erasmusstudenten. Ook wel heel gezellig! Een student heeft de rol van trainer aangenomen, hij geeft thuis ook volleybaltraining. Dus zo kunnen we ook de technieken een beetje onder de knie krijgen.

Een paar weken als Hollander zonder fiets was te doen, maar ik miste mijn fiets toch wel ontzettend. Ik moet elke dag 25 minuten lopen naar school en ik moet ook nog wandelen van de ene naar de andere campus, op de fiets gaat dat veel sneller!
Die avond werd hij bezorgd. Ik huur een fiets van een organisatie dat oude fietsen verzameld en deze weer 'roadworthy' maakt. Helemaal happy ben ik de volgende dag naar mijn volleybaltraining gefietst :)

De Ieren zijn over het algemeen heel vriendelijk en aardig, maar af en toe kan ik mij ook erg irriteren aan de docenten. De docenten komen meestal minstens vijf minuten te laat het klaslokaal binnen lopen. Ik begin hier aan te wennen, want Ieren schijnen niet zo stipt te zijn, maar het blijft toch apart. Het is ook zo dat de Ierse mensen heel vriendelijk gedag zeggen: 'Hey, how are ya?' (En ze menen het ook echt wanneer ze vragen hoe het met je gaat). Maar wanneer ik alleen of met andere Erasmusstudenten in de klas zit, spreken de Ierse studenten je niet aan. Een van de docenten vertelde dat Ieren inderdaad heel vriendelijk zijn, maar wanneer ze iemand moeten leren kennen, zijn ze heel afstandelijk.

Zaterdag 11 februari ben ik samen met Rosanne, Marleen, ons huisgenootje Jasper en Ine (een ander Vlaams meisje) naar Dunmore East geweest. Dit is een klein plaatsje aan de kust met hele mooie kliffen (foto's zal ik bijvoegen). Het was erg koud, maar zeker de moeite waard. Gelukkig konden we in een pub opwarmen en de rugbywedstrijd Ierland-Italië een stukje volgen. Heel erg leuk om te zien hoe enthousiast de Ieren in de pub zitten mee te juichen.

Toen we 's middags teruggingen naar Waterford, ben ik gelijk doorgegaan naar het hotel, want mijn ouders waren aangekomen in Waterford! We hebben gezellig gegeten en bijgekletst.
De volgende dag ben ik met mijn ouders naar Tramore gegaan om even uit te waaien aan het strand.

Nadat ik mijn ouders een paar dagen later weer gedag had gezegd, zijn wij die zondag naar onze eerste Hurling Game geweest. Dit is een typisch Ierse sport. We begrepen nog niet zoveel van de spelregels en de bal ging zo snel dat we hem nauwelijks konden volgen, toch heel leuk om de sfeer in het publiek mee te maken!

Hier laat ik het bij voor vandaag ;) Ik laat snel weer van me horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Hoi allemaal, Welkom bij mijn blog. Ik ga proberen zo veel mogelijk verslagen te schrijven over mijn ervaring als Erasmusstudent in Ierland. Floor

Actief sinds 01 Jan. 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5712

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 01 Juni 2017

Studeren in Waterford

Landen bezocht: